Afscheid van Pondicherry - Reisverslag uit Pondicherry, India van Andy - WaarBenJij.nu Afscheid van Pondicherry - Reisverslag uit Pondicherry, India van Andy - WaarBenJij.nu

Afscheid van Pondicherry

Door: Andymymen

Blijf op de hoogte en volg Andy

22 Januari 2014 | India, Pondicherry

Vandaag was de laatste dag van het vrijwilligerswerk. Vanochtend zijn we naar de boerderij gegaan en hebben allemaal een coconut tree geplant ter herinnering aan deze twee weken. En zodat we, als we hier ooit nog terug komen, met trots kunnen zeggen dat wij die geplant hebben. Ook hebben we afscheid genomen van alle mensen die werken op de boerderij. Daar hoorde natuurlijk een groepsfoto bij, en dat vonden vooral de vrouwen op de een of andere manier toch spannend. Giechelend keken ze dan ook naar de foto toen ik hem liet zien. Na het afscheid zijn we naar het strand gegaan. Op zee voeren wat vissersbootjes en op het strand werd net een lading vis gesoorteerd. Nieuwsgierig als wij zijn gingen we natuurlijk meteen kijken. Een grote hoop met tal van verschillende soorten zeedieren. Van vis tot krab en van garnaal tot zeester. Deze werden allemaal apart gesoorteerd om vervolgens verkocht te kunnen worden aan de lokale restaurantjes.
Toen alle vis gesoorteerd was was het tijd voor een strandwandeling. Het was stikheet en de zeewind was dan ook niet genoeg om ons te verkoelen. Broekspijpen werden opgestroopt en al gauw stonden we pootje te baden in het heerlijke zeewater. Echter werden alleen mijn voeten hierdoor verkoeld dus leek het me wel een goed idee om te gaan zwemmen. Dit bleek een uitstekend idee, want het water was heerlijk. Geen krab of zeester te bekennen. Na een zwempartij van een klein kwartier lieten we ons zelf opdrogen in een van de vele vissersbootjes. Heerlijk zonnetje, helemaal mooi. Na het strand tijd voor lunch. Rijst met vishcurry, as always. Lekker hoor. Omdat het onze laatste dag was moest er natuurlijk wel een alcoholische versnapering genuttigd worden. Hein had ons verteld dat we hoe dan ook de Indische wisky moesten uit proberen. Zo gezegd, zo gedaan. Na het avond eten hebben we een heerlijk flesJE (met de nadruk op JE) gedronken. Goede piecies. We hebben wat potjes yahtzee gespeeld en wat gelult over koetjes en kalfjes en waar ik gister was. Veel spannender dan dat wordt het ook niet hier in India. Maar goed, een geslaagde laatste avond van een geslaagde twee weken vrijwilligerswerk. Ik moet toe geven dat ik soms wel de rust rein en regelmaat van ons koude kikkerlandje mis, maar het is hier ook heerlijk, eerlijk.
Hiehooiii en de balle!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andy

In dit reisdagboek zal ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik mee maak en alles wat ik doe tijdens mijn reis in India.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 8532

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 28 Februari 2014

India

26 Januari 2014 - 26 Januari 2014

BodhGaya

Landen bezocht: