Incredible India - Reisverslag uit New Delhi, India van Andy - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslag uit New Delhi, India van Andy - WaarBenJij.nu

Incredible India

Door: Andor

Blijf op de hoogte en volg Andy

27 Februari 2014 | India, New Delhi

Wat waren de afgelopen 8 weken fantastisch! Ik ben nog maar een paar uur verwijderd van mijn vlucht naar Nederland. Aan de ene kant verschrikkelijk, maar aan de andere kant ook wel weer heerlijk.
Op een prijskaartje kunnen zien hoeveel iets kost en dat er dan ook daadwerkelijk voor betalen. En excuses krijgen als de verkoper per ongeluk te veel vraagt, in plaats van een verontwaardigde blik. Communiceren in mijn eigen taal. Niet meer alleen zijn. Alles goed georganiseerd. Geen hordes mensen die je wat proberen aan te smeren. Schone straten. Mooie meiden. Feestjes. Familie. Vrienden. VLEES(!). Dat alles heb ik weer tot mijn beschikking als ik over iets minder dan 24 uur in Nederland ben. En wat heb ik daar naar uitgekeken.
Maar toch, toch ga ik het hier ook zo ongelofelijk missen. Alle negatieve dingen die ik net noemde over India zijn eigenlijk ook heerlijk. De drukte, de mensen, de dieren en de stank. Ja, op de een of andere manier vind ik dat prachtig. Inmiddels dan. Ik sluit deze acht weken dan ook met een goed gevoel af.
Ik heb ongelofelijk veel dingen gezien en geleerd. In de ergste hotelkamers geslapen en de meest vervelende verkopers achter me aan gehad. De cultuur van dit immense land opgesnoven. Het absolute verschil tussen arm en rijk gezien. Gezien hoe alle geloven hier in vrede samenleven. De vreselijk slechte humor van de Indiërs aan moeten horen. In tuctucs gezeten, vreselijke treinen gereden, en achterop een trekriksja gechilld. Ongelooflijk veel mensen ontmoet en vrienden gemaakt. Pro geworden in afdingen. Mezelf leren kennen. En zeker niet te min: gevoeld hoe het is om zo lang van huis weg te zijn. Ik denk persoonlijk dat je zoveel ervaringen maar in een land mee kan maken. Incredible India. Het is dan ook een aanrader voor iedereen. Maar ga niet voor 2 weekjes, want de eerste twee weken wil je zo snel mogelijk weer terug naar huis. Ga minstens voor een maand. Je moet wennen en accepteren.

Lieve vrienden en familie,

Dit was dan echt werkelijk waar mijn allerlaatste blog vanuit India. Misschien dat ik over een week of twee nog een stuk zal schrijven over hoe ik het weer in Nederland vind, maar vanuit India is dit het laatste. Ik hoop dat ik jullie goed op de hoogte heb kunnen houden en dat jullie ook genoten hebben van het lezen van mijn verhalen. Voor de sponsoren: nogmaals ongelooflijk bedankt. Jullie hebben deze fantastische reis mede mogelijk gemaakt voor mij en daar ben ik jullie ontzettend dankbaar voor. Ik hoop jullie allen snel te zien zodat ik mijn verhalen in real life kan vertellen!




  • 27 Februari 2014 - 13:51

    Gea:

    We hebben zeker genoten van je verhalen. Wat een beleving zeg. Wij zijn ook benieuwd hoe je de cultuur shock hier weer gaat beleven. Misschien tot vrijdag. Lfs Gea en Kim

  • 27 Februari 2014 - 14:34

    Daan Van Der Swag:

    Godver andor wat hebben we je gemist! Ik zie je zondag, ik ga nog even genieten van Milano, maar jij alvast morgen heel veel plezier (en veel bier) toegewenst met du bijeenkomst

    xoxoxo fgt

  • 27 Februari 2014 - 23:26

    Hermine:

    Hoi Andor, ik heb gesmuld van je verhalen! Veel genieten van je laatste dagen in India en een goede terugreis en thuiskomst !
    Namaste,
    Hermine

  • 28 Februari 2014 - 09:15

    Bert Vissers:

    Bedankt voor je mooie verslagen Andor.
    Ook wij hebben genoten!
    Fijn dat je weer thuis bent!
    Groeten van Masja en Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andy

In dit reisdagboek zal ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik mee maak en alles wat ik doe tijdens mijn reis in India.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1270
Totaal aantal bezoekers 8530

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 28 Februari 2014

India

26 Januari 2014 - 26 Januari 2014

BodhGaya

Landen bezocht: