Overpeinzing - Reisverslag uit Benares, India van Andy - WaarBenJij.nu Overpeinzing - Reisverslag uit Benares, India van Andy - WaarBenJij.nu

Overpeinzing

Door: Andy

Blijf op de hoogte en volg Andy

02 Februari 2014 | India, Benares

Klein verhaaltje getypt toen ik net op straat stond hier in Varanasi:
Een spinnenweb van electriciteitsdraden boven m'n hoofd.
Eindeloos getoeter.
Een koe vlak voor me op de straat, het afval van vanochtend nog nakauwend.
Tientallen Riksja's die langs komen. Mannen die met vragende ogen naar je kijken en hopen dat je een Riksja ritje nodig hebt.
De honderden motoren die zich als slangen tussen het drukke verkeer manoeuvreren.
Vrouwen die met manden op hun hoofd, vol geladen met specerijen, proberen de straat over te steken.
Kinderen die zich met een vlieger vermaken boven op een dak.
Vrienden die bij een winkeltje chai staan te drinken, omdat ze toch niet veel meer te doen hebben.
En ik die het allemaal verwonderd sta te bekijken, terwijl het voor deze mannen, vrouwen en kinderen de normaalste zaak van de wereld is.