Hoe het hier is en Pongal - Reisverslag uit Pondicherry, India van Andy - WaarBenJij.nu Hoe het hier is en Pongal - Reisverslag uit Pondicherry, India van Andy - WaarBenJij.nu

Hoe het hier is en Pongal

Door: Andy

Blijf op de hoogte en volg Andy

19 Januari 2014 | India, Pondicherry

Vandaag zal ik jullie geruststellen.
Het gaat namelijk hartstikke goed met ons, geen cultuurshock en tot nu toe nog geen ziekte. Ja we hebben mensen zonder arm en of been gezien die tussen het razende verkeer door geld kwamen bietsen. Ja we zijn voor tien minuten achtervolgd door een groepje kinderen die half aan ons arm hangend om geld vroegen. En ja we geven ons muntgeld aan de oude omaatjes langs de weg. Tuurlijk is het confronterend, maar in shock zijn we er niet van. We hadden niet anders dan dit verwacht.
Onze zakken zijn nog niet gerold en we zijn niet tot nauwelijks opgelicht. Al met al valt alles reuze mee. We voelen ons veilig hier. Natuurlijk leven we met een wantrouwe voor elk onbekend persoon, maar over het algemeen is iedereen onwijs aardig en behulpzaam. Op de wat minder toeristische plekken kijken sommige mensen ons na. Sommige willen onze hand schudden. Enandere willen met ons op de foto. Vrijwel alle kinderen zwaaien en lachen naar ons. Ze lijken het erg interessant te vinden als wij ook terug zwaaien.
Overal waar je kijkt is vuilnis. Letterlijk overal. Het is mij nog niet gelukt om 100 meter te lopen/rijden zonder vuilnis tegen te komen. Het is echt belachelijk. Wij als brave Hollanders zouden ons vuilnis graag in een vuilnisbak droppen of laten ophalen door een vuilniswagen. Laat dat nou net niet bestaan hier. Of naja het bestaat wel, alleen niemand weet waar de vuilnisbakken staan of wanneer de vuilniswagen komt. Dus iedereen plurt zn troep maar gewoon het raam uit.
Gosse vraagt of ik zin heb in een sigaret. Tis 11 uur 's nachts we liggen op bed. In een hotel, in een stad waar niemand ons hoort, niemand ons kent, maar waar bijna iedereen ons stoort. Op de vloer ligt een lege fles water, tis lang geleden dat we zijn wakker geworden met een kater. Het getoeter, zeker niet zacht. Ja want dit land heeft alles, wat je totaal niet verwaaaaaacht. Het is een land, dat je normaal alleen in Bollywood films ziet. Het is een land vol vreugde en verdriet. Het is een land waarvan ik dacht dat ik er nooit komen wou, maar dit land is wat ik inmiddels wel vertrouw. Woowoowoowoooo (Guus Meeuwis - Het is een nacht)
Vandaag zijn we weer naar de farm gegaan. We hebben ruwe compost gezeefd. Het geen wat overblijft is hele fijne compost. Perfect voor de plantjes in huis en/of tuin. Ook hebben we de compost vloeistof gezeefd. Deze vloeistof kan je op de plantenSpuiten. Dit zullen ze heerlijk vinden en dus sneller en mooier bloeien en groeien. Voor nadere uitleg over hoe deze vloeistof gemaakt wordt wil ik jullie door verwijzen naar een filmpje wat ik gemaakt heb. Zodra ik een goede wifi verbinding heb upload ik het filmpje.
Het was vandaag de tweede dag van het Pongal festival. Vandaag stond helemaal in het teken van de koeien. De horens van alle koeien werden dan ook geverft en ook de koe kreeg de stip tussen de ogen. Hartstikke leuk om te zien, maar de koe zelf vindt er vrij weinig aan heb ik het idee. Maarja ik vind het wel een mooi ritueel.
Tis al weer vrij laat, dus ik ga koeien tellen!
Jooee weltrusten :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andy

In dit reisdagboek zal ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik mee maak en alles wat ik doe tijdens mijn reis in India.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 8597

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 28 Februari 2014

India

26 Januari 2014 - 26 Januari 2014

BodhGaya

Landen bezocht: