hoe zou het met ze gaan..... - Reisverslag uit Pondicherry, India van Andy - WaarBenJij.nu hoe zou het met ze gaan..... - Reisverslag uit Pondicherry, India van Andy - WaarBenJij.nu

hoe zou het met ze gaan.....

Door: Jeannet en Jan

Blijf op de hoogte en volg Andy

06 Januari 2014 | India, Pondicherry

Hallo alle sponsors! Zijn jullie ook zo nieuwsgierig hoe het met Andor en zijn vriend Gosse gaat? Wij ook! De eerste korte berichtjes zijn binnen en daar moeten we het voor nu even mee doen. Telefoon en internet doen het vaak niet. Wat we tot nu toe weten is dat ze een goede vliegreis hebben gehad naar Chennai. Ze zijn 12 uur 's nachts aangekomen en door iemand van het hotelletje opgehaald met een busje. (bordje bij de gate met 'mister Andor' erop. Daarna hebben ze een Nederlander in het hotel ontmoet die langer aan het rond reizen was en hen heel veel tips heeft kunnen geven.
Zondag zijn ze dan naar Puducherry gereisd met de trein, deze reis zou 2,5 uur duren. Hoe lang ze er over gedaan hebben weten we niet, maar waarschijnlijk veel langer.Ze hadden het over 'reizen en wachten'...

Hieronder alvast wat info over het vrijwilligerswerk in Puducherry. Dit hebben vooraf over het project ontvangen.

About The Project
During the work camp volunteers will work with the CENTRE FOR
ENVIRONMENT AND AGRICULTURAL DEVELOPMENT (CEAD), which is
an NGO engaged in the betterment of farming communities, particularly
women and landless labourers, through capacity building in environmentally
sustainable income generation activities, micro-credit initiatives and
improving access to quality education and health services. CEAD had its
start in 2003 by like-minded youth of different disciplines viz., agriculture,
environmental sciences, medicine, commerce and computer applications,
all of whom shared a common desire to help the disadvantaged segments
of society. The strength of the organization is that it is managed by
professionally qualified youngsters, particularly agriculture and environment leaders.
The volunteers will be involved in various activities: physical work at the centre, creative and entertainment
activities in schools and kindergartens, spreading awareness on issues related to education, environment
protection, health and hygiene, as well as teaching Basic English and Math through creative learning methods.
The activities may also renovation like building playgrounds, painting, tree planting etc. There will also be house
visits and meetings with local people as part of inter-cultural learning. Volunteers can take the school children to
places in the town like picnics and exposure visits. As part of the cultural exchange, volunteers will witness and
participate in cultural programs with local community.
Of late in India there has been increasing importance given to organic farming. There has been strong
movement spearheaded by NGOs across India. During the camp, volunteers will participated in the organic
farming activities and get exposure to various methods of organic cultivation.

Verder is iedereen waarschijnlijk ook nieuwsgierig hoeveel er is opgehaald met de loterij..? Er hebben zo'n 25 a 30 mensen mee gedaan en iedereen was heel erg enthousiast over zijn plannen, zodat het totaal is gekomen op zo'n € 520,00!! Het kan iets meer of minder zijn, maar van de laatste gevers weet Andor vooral. Hij kan hierdoor zijn extra bijdrage voor het vrijwilligerswerk betalen. Ook zal hij nog wat 'kadootjes' kopen t.z.t.

Hopelijk komt het volgende bericht van Andor zelf,maar misschien moeten jullie hier nog even geduld voor hebben. groetjes Jan en Jeannet

• 06 Januari 2014 - 20:23

Didi:

ik ben heel benieuwd naar je avonturen daar...
    een heel andere wereld, foto's zijn ook leuk!

Heel veel succes en plezier,