een aantal dagen verder. - Reisverslag uit Pondicherry, India van Andy - WaarBenJij.nu een aantal dagen verder. - Reisverslag uit Pondicherry, India van Andy - WaarBenJij.nu

een aantal dagen verder.

Door: Andor

Blijf op de hoogte en volg Andy

12 Januari 2014 | India, Pondicherry

Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en zijn we begonnen met het vrijwilligerswerk. Wat we voornamelijk doen is zakken vullen met non chemische potmixcompost. Deze compost is op een natuurlijke manier en zonder hulp van machines samengesteld. Deze compost wordt verkocht met een uitleg erbij. Hoe het gemaakt is en waarom het beter is dan normale compost. Het wordt dan ook goedkoop verkocht zodat armere boeren de voordelen ervan kunnen inzien. Ze willen er voor zorgen dat meer boeren gebruik gaan maken van organic farming. We zijn niet zo zeer bezig met het helpen van mensen, maar meer met het helpen van de natuur en besef opwekken bij de mensen dat er wat aan de natuur vervuiling gedaan moet worden. Uiteindelijk zijn we dus wel bezig voor de mensheid, door de natuur te redden.

Na de lunch vandaag hebben we iets gedaan wat ik nooit meer zal vergeten. We zijn naar de bioscoop geweest. En nu zal je misschien denken:"hmmm de bioscoop, wat is daar nou bijzonder aan?" Nou dat zal ik jullie vertellen. Allereerst was het alleen al bijzonder omdat vandaag een nieuwe film is uitgekomen. Een film met een acteur die zeer geliefd is in dit deel van India. Allertweetst was het bijzonder omdat er nauwelijks tickets verkrijgbaar waren. Het is namelijk zo dat iedereen helemaal los gaat als er een nieuwe film uit komt. Iedereen wilt er heen, we hebben onze kaartjes dan ook op straat moeten kopen. Alles was strak uitverkocht en de zaal was tot het nokkie gevuld. Ongeveer 800 man, een grote bioscoop dus.
Het feest begon buiten al. Voor de bioscoop hingen enorme posters met de acteurs erop. Een aantal Indiërs waren via een houten stellage naar boven geklommen en begonnen melk over de posters heen te gieten. Gosse en ik stonden versteld. Dit hadden we nog nooit gezien. De mensen beneden gooiden zakjes melk naar boven,die vervolgens door de mensen boven weer over de posters werden gegooid. Er werd vuurwerk afgestoken en er werd zelfs melk over de menigte gegooid. Dit was alleen nog buiten toen we eenmaal binnen waren konden we onze ogen niet geloven. Een zaal vol met schreeuwende en juichende mensen, 800 om precies te zijn. Toen de film eenmaal begon kon je niet boven het gejuich en gejoel uitkomen. Maar dat was nog niet alles. Wanneer je dacht dat het niet gekker en niet harder kon, wisten die gekke Indiërs weer het tegendeel te bewijzen. Namelijk op het moment dat de o zo bekende en geliefde acteur in beeld kwam, barstte de zaal los. Iedereen sprong op en begon te schreeuwen en te juichen. Papiersnippers vlogen door de lucht en er was een groot (positief) fluitconcert. Het was werkelijk waar ongelofelijk! Dit was tot nu toe het gaafste wat ik heb meegemaakt sinds ik hier ben. Het maakt me zo ontzettend vrolijk en gelukkig. Je voelde het enthousiasme en het geluk van al die Indiërs die al zolang uitkeken naar deze film. Het was dan ook geen moment stil gedurende de drie uur durende film. Als afsluiter natuurlijk een daverend applaus met weer een hoop gejuich.
De film zelf vond ik ook fantastisch. Ik begreep er de balle van maar met alle dans, zang, slowmotion en actie was het toch een genot om naar te kijken. Ik heb dan ook een van de betere drie uur in mijn leven gehad in deze bioscoop.
Tja, de mensen hier blijven je verbazen.
Of zoals Obelix zou zeggen:"rare jongens die Indiers".

• 12 Januari 2014 - 17:25

Hans Vissers:

Fantastisch verhaal!
    Erg leuk om je op deze manier te volgen.
    Hartelijke groeten,
    Sjakie en Hans

• 13 Januari 2014 - 12:41

Monique:

Hi Andor! We volgen je en vinden het hartstikke leuk om je verhalen te lezen. We wensen je veel mooie ervaringen toe! Geniet! Groet van Arjen en Mats en Monique ( je weet wel, die van de vierde prijs)

• 13 Januari 2014 - 20:23

Didi:

hadi Andor, wat een geweldig verhaal! Ik word er ook helemaal blij van.
    Wat een andere manier om een film te zien.

Ga vooral door om ons op de hoogte te houden van al jullie woeste en dolle avonturen!

Didi en Rudolph

• 17 Januari 2014 - 19:37

Tineke:

Hoi Andor,
    Leuk om je verslag te lezen en zo een beetje met je mee te reizen.
    Wat een verhaal zeg over die film, geweldig hoe ze reageren.
    Geniet ze nog van alles wat jullie meemaken.
    Groeten uit Groet